News

April Student of the Month | Étudiant du mois pour avril

Posted: April 18 2015

Jason RibeiroMy name is Jason Ribeiro and I am a 25-year-old Master of Education Candidate at Brock University studying Administration and Leadership. My research interests explore the intersection between educational technology leadership and decision-making and how technology can be better leveraged in K-12 education. My journey in academia has previously taken me to McMaster University (Hons. B.A.) and York University (B.Ed.), but it was the support and innovative opportunities offered by the faculty at Brock that pushed me to pursue graduate studies. My thesis revolves around the decision-making process of senior leaders in publicly funded school districts in Ontario and how they acquire educational technology. The study may be the first of its kind in Canada that calls upon the viewpoints of senior leaders and it will impact approximately 746,000 Ontario students. I plan to expand upon this work in my Ph.D. studies at the University of Calgary and embark on a pan-Canadian study that aims to foster innovation and refined collaboration between ministries of education and startup/established tech companies.

Outside of my formal research, I work as a K-12 occasional teacher, teaching assistant and research associate. I also give back to my school community by serving in student government and volunteering with various causes like student mental health and wellbeing. My graduate studies experience has motivated me to become a better researcher and individual and I hope to continue this transition into my Ph.D. and beyond. I look forward to meeting fellow CCGSE and CASEA members at Congress 2015!


Je m’appelle Jason Ribeiro et je suis un étudiant à la maitrise en sciences de l’éducation à l’Univiersité Brock. J’ai 25 ans et j’étudie la gestion et le leadership. Mes intérêts de recherche portent sur le croisement la gestion des technologies éducatives et la prise de décision et comment l’utilisation des technologies peut produire un effet de levier en éducation primaire et secondaire. Mon parcours universitaire m’a amené à l’Université McMaster (Bacc. avec spécialisation) et l’Université York (Bacc. en éducation), mais le soutien et les opportunités innovantes offerts par l’Université Brock m’ont permis d’entreprendre des études de cycles supérieurs. Mon mémoire est centré sur la démarche de prise de décision des hauts dirigeants des commissions scolaires en Ontario et comment ces derniers acquièrent la technologie éducative. Cette étude devrait être la première à étudier ce sujet au Canada. Elle implique le point de vue des hauts dirigeants et pourrait avoir un impact sur environ 746 000 élèves d’Ontario. Je compte poursuivre ce travail au doctorat à l’Université de Calgary en entamant une étude pancanadienne qui cherche à renforcer l’innovation et raffiner la collaboration entre des ministères d’éducation et des entreprises de technologie en démarrage ou établies.

En dehors de mes recherches formelles, je travaille comme enseignant remplaçant au primaire et au secondaire. Je suis également auxiliaire d’enseignement et de recherche. Je participe au gouvernement étudiant à mon université et j’agis en tant que bénévole en faveur de causes telles que la a santé mentale et le bienêtre des étudiants. Mes expériences d’études supérieures m’ont motivé pour devenir un meilleur chercheur et un meilleur individu. J’espère poursuivre cette transition de vie à travers mon au doctorat et au-delà. J’ai hâte de rencontrer mes collègues de la CCÉGÉ et de la ACÉAS au Congrès annuel 2015!

Discuss this post on Facebook
Back to CCGSE News